Tuesday, May 6, 2008

GLC-Kayuhan Ops! Beskal- 02.05.08

Suatu ptg di kedai samy.

"Bro .beli ape?...Saje tgk2 nak kaye kan samy ni....bla bla bla..Malam ni mcm nak kayuh jer....Aku on jer..ape2 ko sms aku ler....bla bla bla bla bla......ok aku on..(Perbualan antara aku ngan Is)

Malam ni..bole diiktiraf gak leer sebagai kayuhan GLC- cuma kali ni melibatkan GLC komponen Batu Caves yg dihadiri oleh Mukris , Pak Abas dan Aku. Is plan jumpe kat umah aku pada jam 10. Kelibat mereka memang tepat pada jam 10. ( ni kena dijadikan displin)....hehehehehe....Pada semua GLC yg lain...

MLm ni kita plan utk santai ke KL..aku seperti biasa lampu kelip2 pasar mlm, begitu juga yg lain..tapi cateeye ler.
Kayuhan dimulakan di hadapan Batu caves temple menuju ke Sentul melalui taman koperasi polis.Mlm ni memang tenang dgn keadaan cuaca 27 degree dan agak rendah humiditynyer. Laluan trafic berjalan tenang cuma sesakali kelihatan kelihatan kereta di mandu laju.

Melewati Sentul, Tasik titiwangsa menanti..Kelihatan byk kereta-kereta rosak yg tersadai di kawasan parkir yg gelap...Kesian kereta baru baru dah rosak tapi..kelihatan sedikit gegaran..pada sesetgh kereta..Mungkin ada pomen sedang keje overtime pada mlm tu kot..Kami hanya berkayuh dan terus kayuh..meninggalkan ruang yg tak berapa indah pada mlm tu.

KLCC menjadi haluan seterusnye, menuju ke Bukit Bintang..Pelik...mlm ni takde kereta.. jln lengang, tak seperti selalu.
Mungkin warga kota byk mengabiskan cuti berganda ni keluar kota..Dr BB, konvoi diteruskan ke Jln chulan , Jalan Ampang...dan setrusnye merapati Makamah Tinggi.. Kat sini jam yg amat teruk..akibat operasi.. tahan motorsikal. Aku dpt tgk sebanyak 6 lori DBKL dah stanby tu bawak mangsa ke Balai polis jln Bandar.

Kite seperti biasa,,,berlegar-legar disekitar kawasan operasi sebab...saja jerr nak kasi diorg tahan kite..tapi ape kan daya....Ops!..Kite bawak beskal jerrr...mana bole tahan.HEHEHEH..

Selepas mengena sebatng power stick..kat Datran Merdeka..Seterusnyer..kite org ke Tasik Perdana yg masa kecik2 dulu mak aku selalu heret aku dari Kg baru ke Lake Garden sebagai acara mingguan berjalan-jaalan di kota. Is dan Pak abas memang steady... Pak Abas ni memang glamer di kalangan warga kota..termsuk lerr beberapa polis yg tgh buat operasi....
....Mungkin sebab dia ni kaki reformasi dan dah selalu sgt kuar masuk balai..semburan watercanon ( canondale) .ISA..dan sebagainyer masa zaman hitam Anuar Ibrahim

Selepas tasik perdana...acara..minum2 mkn di kecapi di kedai mamak kat masjid india... selepas lebih kurang 1 jam...Kite berpakat tuk balik ke rumah...

Kayuhan balik...sama mcm tadi cuma keaddaan kete yg makin kurang dan...cool beb...

Memang tiap kali kayuhan..sambutan yg aku tgk memang happening....dan aku pasti revolusi berbasikal ni akan bermula tak lama lagi sebab cara lirikan anak mata yg memerhati tu , tersemat suatu...idaman yg mencetuskan dambaan yg meronta tuk bersama..berbasikal pada waktu mlm..

average speed mlm tu cuma 17-20km/h dan 40 km telah menjadi sasaran...dan kami bertiga...meraasa puas..bile dpt berkayuh santai mcm ni...

Kepada Yg berminat..bole lerrr berkayuh ngan kami....Segala maklumat boleh didapati disiini..ok

GLC- :bike:........shaque for jomkayuh.com

No comments: