Tuesday, May 6, 2008

PutraJaya Critical Mass 25.04.08

hSebagai pembuka bicara, ucapan terima kasih bebanyak kepada riders yg dgn sukarelanyer melibatkan diri dlm kritical Mass pada malam tu. Lebih kurang 30 riders semua nyer...Tak sangka gak sambutannyer...

Jam 2115, kebanyakan rider da mula berkumpul di hadapan pintu utama JPM bersebelahan masjid putrajaya. Beberapa riders yg aku kenal dan yg aku tak kenal mulalakan seisi bersalam-salaman sebagai tanda perkenalan semula..Sorry lerr aku tak dpt ingat semua rider yg ade....yg aku ingat mcm Fauzan (GLC member...Kelolo dia ni baru nak daftar), Hafiz n wife dr mantin, Iron horse, hokage, red and fren, kay, Young kedai beskal, Andy @lordie n daphnie, bro-bro yg aku tak ingat nama2nyer..Sorry yekkk ingatan terhad 256Mb jer hehehe)

KAyuhan dimulakan pada jam 2145 selepas semua bersiap sedia dgn blinker and front light cat eye.Aku mcm biase lampu kelip2 pasar malam jer..Mlm tu kayuhan memang santai..melintasi bangunan kerajaan yg menjadi mercu tanda Putra Jaya...Block C dan Block D. Memang ramai crowds pada mlm tu, dan aku tahu dalam hati mereka tersemat satu perasaan yg tak bisa diluahkan kire-kire mcm ni la( WA BEST NYER...RIDE MEMALAM MCM NI...BANYAKNYER AWEK...MCM NAK JOIN JER.- yg lelaki nyer isihati la.) kalau yg perempuan lak ( WA MACHO NYER ABG2 NI..KAKINYERRR ERMMM..MACAM NAK JOIN HA?)

Kayuhan santai dgn kelajuan 17-20km/h diteruskan.dan terus melalui PICC (Putrajaya International Conventional Centre).Memang cantik lla putrya ni..kena lak suasana cuaca yg cool ditaburi bintang-bintang dan angin sepoi2 yg sempoi.

Aku dapat perhatikan beberapa rider berbual sesama mereka, gelak-gelak..sesekali cuba menunjukkan skill memassing..dan yg pasti suasana memang dibawah kawalan dan selian yg bagus.. Aku tabik lerr semua rider yg involve sebab mentaliti mereka sama mcm mentaliti org eropah,,,malah lebih bagus sebab tak suka meludah dan membuang hingus merata-rata.

Dalam bebanyak rider ni ada sorang brader ni pakai tricycle..caya lerr... Bro ni namanyer ............. ( tolong fill in kannamenyer) memang aku kagum sebab dia ni datang dari jauh..................... (dr mana tolong fill in kan) sangup bersantai ngan budak2 muda..semata-mata nak menghidupkan suasana critical mass pada malam tu. Dia kata teringat masa Critical MAss kat San Fransico..tapi lebih hebat...Aku kata ngan dia tak per bang... lepas ni buat lagi hebat dr San fransisco Coffee.. dia sengih (sewel ape budak ni)

Kayuhan diteruskan menuju ke alamanda..dan sesetagh rider mula breakaway...masa tu baru 8km. Yela fitness level tak sama kan... tapi sesetangah rider yg budiman mula me recce balik rider yg tertingal.. Ye sadara kite dr matin....berada dibelakang selepas apai@sweeper mengetemukan mereka dgn group yg kedua. Group peloton dan mula lepak kat atas bukit menantikan group ke2 tuk re-join.

Rehat bersama Kit Kat dan 7-up revival, ditaja khas oleh sedara kiter yg aweknyer naik beskal...tapi owner beskal naik kete. Mr..............(fill in the blank) sudi menaja minuman dan mkn tuk semua riders.Memang aku respek lerr group kali ni
Aku sempat berbual ngan brader dr Kajang En..................dr kajang bersama beskal roadi ORBEA dan anak pompuannyer.. caya lerr brader..dia kata enjoy gak sesekali buat mcm ni.

Kayuhan diteruskan....Firdaus mengepalai group. Malang memang tak berbau... Firdaus jatuh tergolek..hidung n muka menyembah bumi akibat terlanggar batang besi n batu kecik ditgh jln ( aku cuma diberitahu ole pelapor di tempat kejadian sebab amasa tu aku kek belakang sekali tgh hisap rokok) cedera nye amat ringan sebab darah yg mengalir skit... alignment gigi dan hidup tak lari... siku dan lutut darah skit jer.) ok ler kot..

Selepas melintas alamanda yg tersergam indah...kayuhan diteruskan menuju ke RV iaitu di dpn JPM kembali. Pecutan dan Henjutan dilakukan semata-mata tuk menunjuk star masing-masing...Peduli ler ngan diorg janji semua happy. Tepat jam 2330, semua rider selamat balik kepangkuan masing-masing dan Pak guard kat situ dah mula tunjuk belang dgn menghalau kiteorg balik. Baik bang...kite da nak balik ni...lagi pon kite org tak bawak katil nak tido sini..celah seorg rider.

Seperti biasa post ride meal.. di double trouble. Kay cakap...jumpe kat sana. aku ngan confidentnye..orait kay ( mcm aku tau mamak double trouble) aku pon jadi guider lerr konon nak lepak kat mamak yg Kay maksudkan tu... Tapi we r in deep trouble. rupenyer bukan kat double trouble tapi mamak lain... mknan da order. i told daphnie just inform Kay that we at the wrong mamak... la...

mkn minum sampai jam 0200 pg.

sekali lagi taniah kepada semua riders. Photo or pic pls download ler..aku takde gambar yg cun sebab phone masuk air..so gambar pon mcm segan jer nak appear dlm screen aku....

Jumpe lagi

GLC- member

No comments: