Monday, June 23, 2008

Epic ride Sg Pusu-Kemensah 21.06.08







Seperti yg dicanangkan oleg cikgu zaidi dan rakan2 yg lain, maka penetapan pun dibuat tuk berjumpa di pintu masuk UIA dimana 14 riders bersedia tuk hadapi laluan epik yg amat mengujakan ini.

Yg hadir: Shaque, mrBeskal, Zaidi@mrringan, Gab, Dino, Azmi, Envio,Nazli, HjMat,Red, Syed, Farisk, Pine, Komeng,



830pagi rolling time from UIA ke Kg Pusu dan terdapat sedikit pendakian tuk sampai ke trail head. Pine yg pernah ke trail ni 4 thn lepas cuba memberi sedikit penjelasan. Dino yg bulan lepas da masuk..masih blurr tentang trail head.(dia ni kuat mkn kepala ikan tu)

Trail head meliputi kawasan hutan yg terpelihara. Memang indah permandangan hutan disini..this is virgin..i guess. Pendakian dan rolling tuk jarak selama 2 jam ditempohi sehingga kem ketangga. Kem Ketanga break point. Dino ada pesan kat aku..if anybody feel to turning back..just decide here becoz after this..no such way man..Aku diam kan jerrrr..
Kesemua 14 riders meneruskan perjalanan.Gab mengetuai..Pine Sweeper, sesekali ngan aku lak.
Memasuki fasa berikutnyerr....memang menduga segala kekuatan.
Kita hampir lost. waluapun 2 gps dibawa. Dr Kem Ketanga menuju ke old dam..trail zig zag crossing the river.
Aku tak ingat berapa byk sungai da ku harungi. At last selepas 2 jam baru ler nampak

Rehat lagi...penat siut....baru aku terasa betapa penatnyer kali sejak hampir setahun mtb.
lepas ni menuju ke Big Tree. Dino sekali lagi mengepalai..dan gab.
Aku tgk ada seorg Pakcik (X guru besar sekolah zaidi da mula kebiruan.) memang penat..Masing2 da terbayangkan char kew teow kerang...nasi ayam waktu tu jam 230ptg.
Perggggggggghhhhhh laparrrrdottttttt

Perjlanan ke Big tree mengambil masa yg tak lama sebab path masih wujud dan Traillog GPS masih bole digunapakai

Sesampai di Big Tree....jln mulai putus. 2 rider kebocoran tiub, kita kehilangan denai menuju keKem Sleh.Aku dgn terornyer mengunakan GPS tuk merecce jln ke kem sleh dan seterus menetak poko di bawah ni tuk dijadikan panduanAkhirnyer dptgak kami keluar menuju Kem Sleh...tgk da jam 330ptg..Selepas solat zohor bersama dino..perjalanan diteruskan menuju ke Pokok roket.
Baru aku tau betapa sakitnye cramp..dua tiga kali aku berhenti sebab cramp, tapi perjalanan harus die=teruskan..
Sesampai di Pokok rokoet hujan mulai turun...trail mulai basah dan lumpur yg amat (marah lah pine aku pakai perkataan ni) Pine, komeng da hilang kemana, aku turun last sekali ngan dino.

crank aku da mula bising akibat lumpur yg terlalu teruk...sorg demi sorg ku pintas walupon cramp...cuma zaidi, gab, azmi,vio hilang dlm terang..pine n komeng jgn cakap...Syed, n reza mcm adik dan abg tak bole berengang..Kesian Hj mat....terlalu penat dan overdose lalu pengsan di penghujung jln .

jam 5 sampai ke kemnesah....Kesian hj Mat...betul2 da overdose.. tak bole gerak...
cate eye aku hilang setelah 2000km dia berbakti kat aku..

No comments: