Monday, June 30, 2008

Epic Ride Ulu Rening-29.06.08







Epic ride 45km ni aku terpaksa pendekkan kepada 25km (1lo0p)

Sebab2 utama:


1) Batuk yg amat, so aku cepat penat n tak bole nak merokok
2) Selsema yg sentiasa mengalir buat idung aku tersumbat and had breath difficulity
3) I lost my Cat Eye for a second time in a row within 1 week
4) Bee Bite masa downhill. Aku geram betul kat berader sorg tu....dia yg kacau rumah lebah

Trail condition was so suck..muddy..rata2 riders tak dapat nak layan downhill. memang plan nak buat 2 loops tapi disebabkan keadaan di atas tu..i decided to complete 1 loop jer. Lagi pon condition beskal tak berapa bagus. Mud crank, mud rd, mud chain and the sound was so irritating while pedaling and seems to break if more force put into it.

Lets say if,
saturday tu tak hujan.. trail memang cun.. almost 80% rideable and the view of the Titiwangsa Back Bone was so incredible. Terrace memang cun..kalau dapat layan memang 100% kepuasan.
single track yg memukau kan di rimbunan pokok buluh memang Layannnnnnnnnn selepas false loop yg direka oler Hares. Rolling trail yg dahaga kan percikan adrenalin memang syok and the momentum to create fast movement memang gilerrrssssss...tapi ape kan daya..tu kalau ari sabtu tak hujan lerrr... tapi ari sabtu malam hujan trun ngan lebatnyer...



All pics was courtesy by MrDino

1 comment:

Serindit said...

Ni saper yang kena sengat lebah?? Shaq... ha ha tu mesti lebah betina nih...!

Aku suka la baca blog nih. Meriah